SKÄRPNING- Cyklister i Umeå


Vad irriterad jag blir på cyklisterna i Umeå. Inte alla men större delen av dem. De har ingen respekt för reglerna eller någon annan än dem själv (eller egentligen tydligen inte ens det) . I dag har jag fått nog. Det var droppen. Cyklister som cyklar mitt på vägen fastän det finns både trottoar och cykelvägg på själva vägen tydligt markerad på båda sidorna.
Ingen tanke på någon annan. Eller egentligen tydligen inte det heller. Hur lätt händer inte olyckor i dag? Inte blir det säkrare om cyklister cyklar på vägarna speciellt nu i mörkret och halkan. Det värsta är ändå att dem inte ens kör åt sidan eller saktar ner fast de ser att vi bilister försöker komma fram. Det finns faktist regler. Det är faktist vår del av vägen det lilla som finns kvar. Ska dem också ta det. Tror dom att dom äger vägen. Det kan faktist inte bara vara vårt ansvar för säkerheten eller ordningen i trafiken. Det får faktist vara en måtta. Vi bilister visar respekt och försiktighet för cyklister detsamma måste FÖR FAN gälla dem.
Nästa gång jag träffar på cyklister som cyklar mitt på vägen så kommer jag stanna bilen och be dem dra eller tuta tills de flyttar sitt arsle. Fa* de är vuxna människor vi snackar om.

Jag cyklar gärna själv men inte mitt på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0