Mysig, ledig lördag

Åh äntligen härliga helg. Jobbade igår ett trettontimmarspass så helgen var verkligen välkommen. Dagjobbet till fyra och direkt efter till extra jobbet som avlösare. Puh. Ni kan nog tänka er att jag var som en zombie därefter. Och speciellt med tanke det var en fredag på det. Tänk att sova kan vara så skönt. Som ett plåster:) Vårdar och helar.

Så i dag har jag tagit ledigt även från studierna fast jag har tonvis att göra. Dock jobbat två timmar med mitt jobb som kontaktperson. Fast det är så roligt att det känns inte som ett vanligt jobb. Skulle nog heller inte annars orka med mina extra jobb plus studierna om dem inte var så bra och roliga. I dag var vi på en ny affär som öppnat. Eller rättare sagt en second hand affär som flyttat till större nyrenoverade lokaler på Mariedal. Oj, oj vad folk men dem hade så himla mycket mer och roligare plagg. Hitta en hel del. Älskar second hand. Jag menar varför betala tre gånger så mycket om du inte behöver i alla fall. Tänk det är även ett plus för miljön. Jag försöker alltid att tänka på miljön en del varje dag och i alla fall göra det jag kan. Som sortera sopor, lämna på returmarknaden/second hand, släcka lampor m.m.



Hittade bl.a. denna tröja där. Jeansen är också från second hand fast från Myrorna ett par veckor tidigare. Love second hand.



Visar resten av inköpen en annan dag.

Därefter var vi på djuraffären och tittade på de söta djuren. Älskar djur. Kunde jag skulle jag ha en hel bondgård.

Vi unnade oss också att fika lite gott.



Men nu ska jag raringen ut och äta en sen men mysig middag. Ibland behöver man lite kvalitetstid tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0