Bilens dag

I dag är det för oss bilens dag:)
Den måste väl också få ha en dag eller hur. Att vårdas och pysslas om för att må bra.

Jag har fyllt på alla oljor som behövde näring:)
Speciellt med tanke inför den kalla vintern som väntar bara bakom hörnet. Brr :(



Och Kribba, min hjälte*puss* har bytt till vinterdäck. Och det vet ni säkert tar lite tid och trist. Förrutom att det är tungt och smutsigt.
Dock har jag inget emot det*ler*. Plus att arbetsbyxorna dras på*smile* me like.



I arbete. Jag fotar. Jag brukar alltid vara med vid däckbyte och hjälpa till det jag kan (kan faktist byta däck men Kribba är starkare så det blir smidigast). Mest blir det ingenting. Svårt att vara två som gör det. Dock är jag ju så klart rädd om lilla gubben och vill vara där ifall något skulle hända.

Nu äntligen är allt klart. En stund av ens tid lika med en bra livförsäkring. I alla fall så försäkrad man kan bli.
Skönt. Ett halvår till nästa gång (i alla fall däckbyte).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0