BRA FILMER OCH DESS MUSIK


Igår var det en del på tv som var värt och se. Först Crocodile dundee som jag gillar. Han är så cool och den är rolig.




Sedan klassikern Pulp Fiction med min favorit Uma Thurman som ni nog vet. Hon är ju så cool och duktig skådespelare. Däremot i denna film är de flesta skådespelare bland de bästa men det är också en av mina favoritregissörer Quentin Tarantino som regisserar.
Jag gillar Pulp fiction också för att den är välgjord och vackert filmad, som ett konstverk.
Exempelvis bara fotona från denna film är så snygga så man vill hänga upp dem som tavlor.







Jag älskar deras kläder. Speciellt "Mias", hon ser så cool ut.



Detta är min favvoscen.

Quentin Tarantinos filmer bygger också mycket på bra gammal musik. Och hans val av musik är jäkligt bra. Jag tycker musiken är lika viktigt som själva filmen. Film och musik hör ihop. Är båda bra blir filmen också toppsäljare.



Det finns mycket bra filmmusik. Tänkte därför leta i arkivet och visa här på bloggen mina favoriter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0