KALLT PÅ VINTERN

Vad kallt det blivit. Här i Umeå kom vintern som en chock, på en dag var stan fylld av snö. Vintern kan vara riktigt mysig. Vara ute i naturen, göra aktiviteter, mysa i fönstret med tända ljus och varmchoklad.
Men jag gillar inte den när den är som nu, kall. Fast man är påklädd i flera lager fryser man ända in märgen. Brrr, huvva.
Märkt att mina vanliga vinterskor räcker inte när man ska vara ute ett par timmar. Då fryser jag ihjäl. Och jag måste ibland vara ute i jobbet flera timmar per dag. Så nu har jag inhandlat ett par nya Gore-tex. Dom är ganska sköna och funkar. Men ska man vara ute en heldag bör man hitta något annat. Svårt att hitta bra skor som håller värme. Gissar skoterskorna är bra fast jag tyker bara dom är så klumpiga och orörliga.
Har någon nå bra tips får ni gärna dela med er.
Men jag kör nog med dessa ett tag.


Kommentarer
Postat av: Marie-Ann

Vintern kan vara så mysig..men SÅ irriterande också.Allt beror på hur man ser det:)

http://www.marieann.se/index.php/2010/11/19/mysiga-vinter/

2010-11-21 @ 20:37:02
URL: http://marieann.se
Postat av: Eva

Ja, absolut det har du rätt i.

2010-11-21 @ 20:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0