Vila

Vad jag är kass. Skriver aldrig. Orkar inte. Att jobba tar all energi sedan kommer allt med hus och hem som måste fixas, tvätt, städa, laga mat, renovera m.m. Vi som inte ens har barn. Hur orkar man då? Köpt hem järntabletter och vitaminer för och se om det kan pigga upp en. Även provat lite olika naturläkemedel som ginseng m.m. Vi får se. Sömnbrist är nog också en bov i dramat. Så svårt och somna en bra tid. Fast jag lägger mig tidigt som tio och även ibland tidigare blir ändå klockan först tolv innan jag somnar. Alltid samma tid. Eftersom jag kliver upp halv sju varje dag så är det tyvärr ändå för sent. Så svårt och bryta vanor. Provat ett tag nu även att somna till naturljud, fågelsång, regn m.m. Det är hur mysigt som helst. Tänkte jag skulle försöka få kroppen att förstå att vid dessa ljud är det sovdags vad klockan än är. Ni vet lite som vad kallar man det, är det positiv betingelse. För att bara lägga sig vid tio/elva tiden funkar inte. Jag somnar ändå exakt samma tid varje kväll, vid tolv. Det är som en inbyggd klocka:),, som bara behöver ställas om.

Återstår och se hur mina naturljud går. I alla fall är dom otroligt härliga att lyssna på. Man längtar bara ut i den vackra naturen.





Mmm visst är dom sköna. Blundar man kan man nästan se och känna naturen. Man kan nästan tro man är där, regnskogen, havet, skogen m.m. beroende på vad man lyssnar. Skönt att slippa höra billjuden från stan ett tag.

 


Kommentarer
Postat av: Kajsa Katt ^^

Tack för detta underbara inlägg!

Fick mig att kunna sova trots all värk i kroppen :D

2010-07-13 @ 20:37:02
URL: http://kajsashem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0