Härligt, ledig mitt i veckan

Fa* va härligt med en röd dag imorgon, mitt i veckan. Få va ledig. Har däremot tagit på mig jobb på fredagen även om det är en klämdag för de flesta. Vill jobba och tjäna lite pengar. Spara och hoppas på en långresa i sommar men även vara duktig och betala av något lån. Har faktist sparat denna månad ett par tusen. Otroligt jag som är så kass på att spara. Fast vill jag verkligen något då gör jag det. Apropå spara- kanske jag börjar bli lite vuxen ändå. Vi var ju i Sundsvall i helgen på husfest. En vän till Kribba har skaffat hus:) mysigt. Samtidigt passa vi på och hälsa på vänner till mig som flyttat dit. Och självklart gå på Ikea och shoppingcenter. Där blev det dock lite mer än tänkt. Ett nytt soffbord var planerna men det blev ändå några tusen mer. Suck- som det vore förvånande:) Man kan inte låta bli. Men nu har jag sagt till raringen det blir och spara därför inge mer Ikea på ett tag:) Fast Sundsvall är okej. Annars var jag jätte duktig måste jag säga. Shoppade inget. Sökte skor men fanns inget intressant. Vill ha höga stövlar fast alla säljer numera bara högklackade skor eller tygskor. Vaddå, som att det aldrig är kallt eller passande på sommaren med högre pumps?! Konstigt. Däremot raringen som inte tänkt shoppa hittade en kostym till ett bröllop vi ska på i slutet av sommaren plus en massa basplagg. Jag hittade nada. Ha, ha så det kan bli.
Visar bilder nästa gång. Raringen har flera bilder och han är inte hemma. Är på jobbfest. Jätteglad för hans skull. Inte alla jobb där dom kan ha så kul tillsammans även efter jobbet:)

Så i dag har jag jobbat som vanligt och städat. Det behövdes verkligen speciellt eftersom vi var på Ikea och haft tvättdag så tvätten har behövt vikas och läggas undan. Nu känner jag mig rätt nöjd. Inte mycket kvar och göra. Men det får nog raringen göra som är ledig i fyra dagar- den skiten*blink*.
Nää, han har verkligen varit duktig och satt ihop alla möbler. Vilket också är något jag älskar fast denna vecka har jag varit helt död efter jobbet. Hur som helst när det gäller fredagen är det helt mitt eget val. Jag ser bara pengar att tjäna nuförtiden. Jag vill Thailand,, och det kostar eller kanske Malaysia.

Kommentarer
Postat av: stoffe

Åh visst är det skönt med en ledig dag mitt i veckan? Imorgon jobbar jag men sedan är det ju helg, igen! Lovely!

Bor du i Boden eller Umeå nu?

Kram

2010-05-13 @ 12:28:19
URL: http://words-by-stoffe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0