Work is no play

Åhh snart helg och sportlov. Lite slut, haft tre jobb i dag. Jobbade på städfirman på förmiddagen, på skolan eftermiddan och med tjejen som jag är kontaktperson kvällen. Lite spring men det blir i alla fall en varierande dag:) Kontaktperson jobbet är också som tur bara roligt för vi gör bara roliga saker. Som i dag for vi ut och åt middag sedan shoppade vi lite smått.
Jag har tänkt på att jag har ganska många jobb men det är också ganska roliga jobb. Jag vikarierar som lärare på en skola men annars springvikarierar jag även som förskollelärare och fritidspedagog. Jag jobbar även ibland på en städfirma. Ett par timmar i månaden jobbar jag även åt socialtjänsten och är ledsagare till en person, kontaktperson åt en annan och avlösare åt en familj. Alltså sju jobb beroende nu på hur man vill räkna. Men när man inte har någon fast heltidsanställning har man heller inte så mycket val om man vill få in lite mer än hyran. Fast visst hade det varit skönt med bara ett jobb på heltid. Mindre stressigt och ekonomiskt tryggt.
Men mina dagar blir förstås aldrig lik den andre eller tråkiga:)

Nu ska jag se Nip tuck och fika lite sen blir det sängen.

Bilar till Boden imorgon:) yey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0