Ledig

Vad härligt igår med en ledig dag mitt i veckan. Så skulle det alltid vara:) Tog sovmorgon vilket var ett bra tag sedan sist även fast man haft semester har det inte hunnits med och sova så mycket. För trist:) Så igår var en riktig skön dag, bara slappade. På kvällen for vi och solade solarium. Vi vill behålla den färg vi fått men också försöka få lite mer. Jag tycker man känner och ser så mycket fräschare ut solbränd. Så nu blir det mycket solarium framöver till solbrännan är bra då räcker det nog med en gång i veckan.

I dag har varit också en ganska lugn dag. Fanns inget jobb i dag så jag pluggade. Har tre tentor som ska in. Usch, så jag har och göra:( Har inte alls varit peppad sen vi kom hem men i dag börjar det komma tillbaks. Bra för nu börjar deadlinen strax vara slut. Oj, oj. Så det blir lite mer plugg innan sängen. Men det känns bra att komma igång i alla fall. Måste bland heltidsjobben försöka göra pluggandet till en daglig vana om det ska funka att både jobba och plugga heltid. Svårt speciellt att ha orken. Men det ska gå- den inställningen är det endast som gäller annars blir jag aldrig färdig. När man väl har skapat en vana är saker och ting lättare och bara flyter på. Vi människor är vanedjur. Men det svåra är innan och faktist göra något till en rutin och vana.

Förrutom och plugga har jag faktist provat och laga crepes för första gången. Låter så gott så jag har varit lite sugen och göra det och nu blev det faktist av. Jag tycker det blev faktist riktigt gott. Kribba är inte hemma så jag får fråga han sedan. Det blev skinka, ost, tomatpure, champinjoner och självklart lite kryddor som fyllning. Jag är ju inte så mycket för och laga mat annars i alla fall inte mer än jag måste. Kribba ska ju inte alltid behöva laga maten. Men han är duktig på det och är mer intresserad utav det än jag. Speciellt att experimentera och prova nya rätter. MMm- vilket jag är glad för. Men ibland får jag också mina ryck av lust att laga eller baka fast det är inte så ofta. Men skulle gärna vilja ändra på det. Det är ju så roligt och prova på ny och god mat. Och ibland blir man så less på de recept man kan och vet inte vad man ska laga.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0