Helgen kom och gick

I helgen är det plugg som gäller. Har suttit hela dagen framför datorn och böckerna. Huvva- så less. Inte ännu färdig på långa vägar. Men man måste jobba på för och komma någonstans annars blir man ju aldrig färdig. Fast det känns verkligen så, det går så sakta. Tre tentor- det tar aldrig slut.

Igår jobbade jag några timmar men det var bara roligt eftersom det är jobbet där jag är kontaktperson. Vi har så roligt tillsammans så det känns inte som ett jobb. Igår var vi på stan och fikade och shoppade. Men så mycket folk det är i stan. Vårt favoritställe Bibliotekscafeet var fullt:( och även Stationen så vi visste inte vars vi skulle gå. Resten har så tråkigt utbud eller är svinigt dyra. Jag förstår inte varför dem inte bygger ut så folk ryms. De tappar kunder och med det pengar när det inte finns plats för alla. I längden är det en investering. Om jag ägde ett ställe och såg att folk inte började rymmas och vända i dörren skulle jag direkt nappa på och utöka innan kunderna byter till konkurrenter. Det är världens tillfälle och låta företaget växa och få framgång= mer pengar.
Vi hittade i alla fall ett mysigt ställe men också nästan dubbelt så dyrt.

På kvällen for jag och Kribba till en jobbarkompis till Kribba som fyllde år. Det var skitkul. Fan att jag bara glömde kameran hemma, snyft. Det var så jäkla kul. Kvällen avslutade vi på Coverclub som alltid*blink*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0