JULKLAPPAR OCH ÅNGEST

Igår var internet upptagen på andra datorn så jag skippa att titta in här. Ja, vi har tyvärr inte trådlöst nät. Än. Ja, jag vet vi är så efter:)

Tyvärr kan jag heller mobillsurfa eftersom denna blogg inte har denna funktion ännu men dom har sagt det är på väg i alla fall.

Igår blev det i alla fall ännu lite mer julshopping. Men det är ännu en del kvar. Känns som det aldrig tar slut. Ger inte åt så många bara närmsta vänner, släkt och familjen. De sist nämnda lägger jag lite extra pengar och tid på men de gör väl också de flesta. Man vill ju göra dem lite extra glada. Men som jag läste i en krönika så blir det bara svårare att ge ens nära och kära de där lilla extra eftersom vi lever i ett konsumtionsamhälle som bara växer för varje dag. Och vi kan i princip få vad vi vill när helst vi önskar det. Och oftast tillåtervi oss det. Dock kanske ibland med hjälp av avbetalningar. Jag säger nu inte någon i min närhet är kräsen m.m. jag menar bara det är svårt och ge något speciellt helst med de dära lilla extra som ger den dära glädjen till dem som redan i princip har allt som man behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0