Halloween 2

 

Älskade Rob Zombie. Jag alltså älskade. Nä nu ska jag inte vara så drastisk. Men diggar Rob Zombie, hans musik, stil och filmer. Så jag hade verkligen sett fram emot och se Halloween II. De gamla filmerna kan jag inte alls med. De är bara så b-iga. Bara massaker och knappt någon handling. Men så kom Rob med Halloween I och den fastnade jag för. Där händer det saker. Man får följa karaktärerna och se hur det hela började från början. Det är inte bara blod och död. Det är filmat bra och skådespelarna gör det hela riktigt spännande.


Så jag såg som sagt fram emot II; an men där blev jag tyvärr riktigt besviken. Det var precis som de gamla filmerna:) bara massaker och knappt en replik. Visst, kanske ni tycker att det ska vara precis som "the old movies" eftersom de är dem de bygger på. Men jag tycker ska man göra en ny film som bygger på en serie andra så kan man väl göra den modern. Förbättra. Man vill ju inte se "samma film" igen. Allt kan ju alltid bli bättre. Tror att det skulle nå en större massa. Fast vad vet jag, han kanske inte önskade det. Men det gör jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0