Sundsvall fram och tillbaks - varför - Ikea så klart

Hade en riktigt härlig dag igår men också tuff. Klev upp tidigare än andra sovmorgnar för det var ikea dags igen. Nytt kök är på gång:) Bara köksskåpen fattas så kan det börjas röjas. Så vi hyrde släp, ett stort blev det fanns inte ledigt mindre. Usch, var lite nervös och inte blev det bättre av storleken på släpet var större än jag hade tänkt mig. Inte kört så mycket med släp förrut och ingen har haft möjlighet att lära mig eftersom föräldrarna bor så långt borta. Så jag har fått våga själv och lära mig. Men det var faktist inga problem om än det var en bra bit och köra. Det gick faktist jä*ligt bra, allt flöt på bra även hastigheten. Känner mig faktist jäkligt stolt och duktig. Var till och med tvungen och ringa pappsen i dag och skryta lite:) Ibland behöver man även i min ålder beröm av päronen. Raringen har också bidragit otroligt med sin tro på mig och stöd*kram*.











Det var ju jätte härligt väder igår mestadels av vägen i alla fall så det var en riktigt skön roadtrip. Älskar numera att köra och det alltid roligt att resa bort på lite nytt. Bara komma bort ibland från vardagen och uppleva nya saker.
Tyvärr hann vi inte stanna och handla annat än köket för att beställa och hämta och lasta på alla delar tog ca tre timmar, sjukt va. Därefter stängde Ikea:( Men vi hann käka dära, mm gott.



Något liknande detta blir det. Helvita blanka underskåp och gråa tegelstenar ovanför diskbänken.
På grund att vi sega oss har vi tyvärr fått lära oss en läxa.  Skåpdörrarna på bilden var inte vårt första val, de vi önskade fanns inte mer. Däremot liknande dessa dem. Vi hade även tänkt oss en svart bänkskiva men även där var det säljstopp så istället blir det en grå. Helt okej men, men,,lite trist när det inte blir som man tänkt sig. Fast det blir nog bra ändå och vårt kök i detta nu kan bara bli snyggare, fulare finns inte:) Nää, nu överdrev jag kanske.

Väl hemma igen, fick vi värsta träningspasset. Att bära upp ett kök uppför tre trappor är tufft kan jag säga.
Väl färdig belönade vi oss med lite kall öl på båten igen, fa* vad det var gott.
Kul också att se kulturnatta är så populärt i stan, västa stadsfesten. Hade ingen aning om detta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0