Jobb och sånt

Blev inget jobb i dag:( men men fick lite sovmorgon i alla fall:) Många kan väl tycka det kan vara ganska skönt med en ledig dag men har man inget fast jobb kan det även vara stressande. Hittills har det funnits bra med jobb och jag är uppbokad en hel del framöver men man vet inte hur det blir längre fram. En dag utan jobb kan lätt bli två osv och så står man där med en minilön:/ Inte så kul.
Men imorgon har jag i alla fall jobb:)

Även fast det varit en ledig dag har den kännts otroligt lång och tråkig. Saknar nog att jobba. Inte för att det alltid är så roligt och det är oftast jäkligt skönt att vara ledig tänker jag på kommande lön. Vill ju att den ska vara som sagt något man kan faktist kalla lön. Inte bara ett papper där det står att det är min lön:)
I dag har jag slösat min dag genom att göra en massa tråkiga måsten och ärenden. De är ju viktigt och som sagt ett måste ibland men trist att hela dagen gått åt till det. Har inte alls hunnit njuta av något nog många andra skulle göra under en "så kallad ledig dag", ex. gå på stan, läsa, träffa en vän, se film, måla m.m. Men typiskt nog tycker jag det är ärenden och måsten som oftast tar så lång tid och ofta längre än man beräknat.

Har inte hunnit måla som sagt något i dag men tycker man alltid bör fylla ett inlägg med en bild el. dylikt. Blir annars så jä*la tråkigt. Därför



Min pågående målning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0