En date på lördag kväll

Igår var en mysig dag. Målade och skissade några kommande kläder jag ska sy.
Sedan kom raringen hem från jobbresan och han bjöd mig på en liten "date". Vi fixade till oss lite och gick på bio och såg Watchmen. Sedan tog vi en öl på Lottas och surrade gamla minnen. Det var riktigt mysigt. Det är så trevligt på Lottas, mysig inredning och mycket folk.
Filmen var okej. Välgjord, lite annorlunda men tyvärr inte en av mina toppfilmer. Däremot hade vi toppenplatser. Brett säte längst bak. Vilket också var tur eftersom filmen är 2 1/2 timme. Där ska jag försöka alltid få plater hädanefter:) men måste säga ljudvolymen på bion är verkligen för högt. När det händer något i filmen blir det så högt i salongen att det skär i öronen som knivar. Man kan inte alls njuta av actionscenerna. Jag såg även att det var fler som reagerade på samma sak så det är faktist inte bara jag som är extra gnällig i dag. Man ska ju inte få problem med hörseln på grund av en film på bio som ska vara ett trevligt nöje. Något måste göras. Ska skriva till dem. Detta är ju inte kul.

I dag har däremot var riktigt tråkigt fast jag gillar ju aldrig söndagar. "Det är vad man gör det till" säger min sambo och han har ju rätt men jag har aldrig speciellt roligt på söndagar. Gillar aldrig dem för det är sista lediga dagen innan den nya arbetsveckan börjar och man har hela den veckan framför sig innan det blir ledighet igen. Veckorna kan vara riktigt tuffa ibland. Men det är ju inte själva söndagens fel. Någon dag i veckan måste ju ändå vara den sista dagen av ledigheten, kunde lika gärna varit onsdagen och då hade jag avskytt den lika gärna. Men tänk om man skulle vinna eller tjäna så mycket pengar att man inte behövde jobba. Då hade inte jag jobbat och heller inte avskytt någon dag. kanske eller rättare sagt förmodligen hade jag jobbat lite grann senare men bara med något man tycker är jätte kul och bara lite grann.

Nä, nu ska jag krypa ner i sängen och försöka sova så man orkar veckan av arbete, suck. God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0