Nära döden

Vilken tuff dag. Slitit på jobbet men utan flyt denna gång. Allt blev försenat. Kändes mest bara jobbigt:(,,men när det är fullt upp (och kanske lite stressigt) går tiden i alla fall fort och dagen drar snabbt förbi. Är inte speciellt förtjust i jobb där man knappt har något att göra. Då går tiden så sakta och jag bara räknar minuterna hem. Det känns som dagen aldrig tar slut.

Men vet ni vad som hände i dag, helt plötsligt när jag och min arbetskamrat står vid en parkering nära en större väg ser jag ur ögonvrån hur ett av jätte träden vid vägen ramlar mot oss. Tror jag. Men sekunden efter ser jag det var inte så nära som jag trodde. Men fy fan va läskigt. Det är inte små träd. Det är tjocka och höga som flervåningshus med grenar som sticker ut flera meter. Ingen eller inget skadas. Otroligt faktist med tanke på att det stod alldeles vid en större väg, flera hyreshus tätt brevid, en gågata under trädet och en parkering alldeles brevid. Det var där vi stod. Helt otroligt. Bara så där. Trodde först det var en parkarbetare som sågat ner det men glömt och säga till om nedfallningen. Jag var så arg. Men det var ingen. Trädet hade bara gått av och ramlat ner. Va. Måste vara ett gammalt träd som varit bräckligt. Men saken är den att det är likadana träd längs hela vägen. Tänk om det händer ett annat träd, då kanske det inte går lika bra. Hoppas dem nu kollar resten av trädens skick för det kändes riktigt läskigt. Trodde jag skulle bli mosad av ett jätte träd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0