beachen

Är helt slut har jobbat i elva timmar. Tur att det inte är ofta det behövs,, fast pengar är alltid välkommet. Fast det är tufft och jobba med detta i denna värme. Älskar solen och värmen så jag vill inte klaga menar bara det är lite tuffare på jobbet än annars. Men å andra sidan har mitt jobb en annan fördel. Må så vara att städa inte är så himla roligt men jag har gått ner fem kilo och förhoppningsvis även fått lite mer muskler. Man får alltså betalt för och träna*) inte så dumt i alla fall. Fyra kilo till så når jag min gamla idealvikt. Fast jag bryr mig inte egentligen så mycket om den egentliga vikten det är ju om kroppen ser ut som man vill som spelar roll. Och där finns det ännu en hel del jag skulle vilja jobba på. Fa* det är ju snart beach time. Fast det är alldeles för snart men får väl satsa på hösten till förhoppningsvis våran utlandssemester. Allt jag tänker på när jobbet är tufft, är jag och raringen på beachen med varsin drink i handen -mm det är livet.

Blir ännu mer ressjuk när jag ser filmen Into the blue som även ikväll gick på tvn. Jag vet inte annars om den filmen är så bra, helt klart okej men det som verkligen slår mig är hur filmen fångar den otroligt vackra världen under och i havet. Jag häpnar, det är helt fantastiskt. Sådant här får mig att vilja lära mig dyka. Och det ska jag någon dag även fast jag är rädd för djupare vatten. Men man ska möta sina rädslor och inte låta dem hindra en.
Tyvärr hittade jag inga vackra bilder från filmen. Konstigt men se gärna filmen för i alla fall den vackra naturen. Du kommer inte ångra dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0