Åsele marknad

Som sagt, igår bilade jag till Åsele marknad med jobbet. Vilket bra jobb, jag har*)
Jag har aldrig varit i Åsele så det var intressant. Vi hade jätte tur med vädret, det var strålande sol hela dagen. Mycket folk var det. Man fick åla sig fram. Visste inte det var så populärt fast det var förstås väldigt stor marknad. Varje gata i hela centrum var fylld med bord av olika slag. Det var jätte trevligt.
Roligast var nog ändå parkeringarna i stan. Varenda liten tom yta var fylld med fordon av olika slag. Bilar stod på privattomter, cykelbanor, trottoarer, gräsmattor och vägar. Parkeringslagen måste ha varit upphävd denna helg.
Ingen fick i alla fall böter.


Ser ni skylten. Parkeringsförbud. Who gives a fuck:)




Fast jag måste säga det var samma slags utbud som alla andra marknader så jag vet inte om det egentligen annars är värt att resa så långt för.
Men jag hittade i alla fall något





Detta vackra motiv hittade jag hos en systernunna från Vitryssland som hade ett bord. Pengarna går till välgörande ändamål. Jag tycker det är så fascinerande att vissa människor kan ägna hela sitt liv åt en religion och avsäga sig allt annat i livet som familj m.m. som bland annat nunnor. Jag pratade lite med henne. Hon var inte nunna men kunde bli om hon önskade. Hon jobbar med att hjälpa nunnorna i klostret. Hon visste inte ännu om hon önskade att bli nunna. Vilket jag kan förstå. Det är ett stort steg och avsäga sig allt annat i livet vilket inte gör det till ett lätt val. I alla fall tycker jag det är vackert på något sätt och fint, dem som väljer den vägen. Ägna sitt liv och bara göra gott för andra och sin Gud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0