Besök

Nu har vi besök igen. Efter Kribbas föräldrar for hem på söndagen kom en gammal vän till Kribba på måndagen och slaggade och igår avlöstes det besöket av en annan kär gammal vän till Kribba som ska stanna till fredag. Blir mycket nu men inte så ofta det annars kommer övernattande gäster och speciellt inte kära gamla vänner. Så man får orka nu och pusta ut sedan. Mycket och längre besök av gäster har två sidor-det är självklart jätte trevligt och roligt med besök men det är också tröttande. Man måste vara social och underhållande mer eller mindre sedan kan man heller inte ta egen tid. Fast detsamma är det väl förstås för gästen.
Men eftersom det är Kribbas vänner kan jag slappa lite. Som att stänga dörren till sovrummet och blogga:)
Äntligen har vi ju dörrar, har inte haft några förrutom till badrummet på ett par månader. Det är så jävla skönt. Tänk så enkla och självklara saker som dörrar tar man annars för givet,, men renoverar man och lägger nytt golv och lister så är inte ens dörrar självklara.

Det har i alla fall varit jätte kul och roligt och träffa hans vänner. Det blir inte så ofta eftersom de bor långt härifrån så det är bara under semestertider man kan ses.

I måndags var vi och käka på nya Allstar. Dom har gjort det jätte fint, fräscht och mysigt. Däremot gillar jag fortfarande inte deras hamburgare. Riktigt kött är inget för mig. Det ska vara en massa tillsatser*) he, he.
Konstig man är.
I dag grillar dom. Men jag skippar det. Är så leds på kött. Grillat nästan varje dag de senaste veckorna. Kör mackor istället. Orkar inte annat.
Förrutom heltidsvikariatet jobbade jag på mitt andra jobb igår kväll och även imorgon. Så nu ska jag strax sussa i säng. Funkar inte annars.
 
Men det blir nog att läsa lite kalle Anka tidningar eller Snabba Cash innan:)
mmm det är mysigt,,, och gärna nå godis till


Känns mest som jag bara jobbar och förbereder jobb. Men snart är det helg igen- längtar. I helgen ska jag fan inte bara sitta hemma.

Hoppas bara på soligt och härligt väder som i dag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0