Pang i bygget


I veckan har vi haft besök av Kribbas pappa igen men nu kom även hans mamma med:) Så nu har även arbetet med köket fortskridit. Tyvärr har det tagit längre tid än beräknat men så är det när man bygger om. Så tänk på det när ni renoverar, räkna alltid med att det tar längre tid än ni tror, för det gör det alltid. Problem kommer uppstå-också en ofrånkomlig ingrediens. Samt kostnaden, brr usch det värsta.
Och gällande vårt är det också saker som fattats eller glömts bort, vet inte hur många rundor Kribba och hans pappa varit till K-rauta. Igår bara var det nog tre, fyra svängar.

Jag och Charlotte har inte fått göra mycket




när det gäller den delen av arbete*)
Nä, skoja bara men i alla fall lördagkväll

Men ni skulle sett min glädje när jag kom hem i fredags efter jobbet trött av veckans arbete. Hela lägenheten var städad. Så städad den kan bli med allt renoveringsmatriall i alla fall. Det var dammsugat, vaskat, bäddat, dammtorkat, bortplockat-hela kitet. Vem hade gjort det-jo hans mamma. Hon är go. Då kunde jag förstå varför folk anställer oss på företaget. Det är värt guld.
Vi fick också helt nya sängkläder, täcken och kuddar. Wow, så fin present. Det är som en lyxig hotellsäng. Jag har sovit som en prinsessa. Man blir som helt inbäddad av luftig bomull.
Vi hade tänkt köpa nya men de visste inte dem men de såg att det behövdes eftersom våra var från våra tonår och därmed urnötta och urtvättade. I alla fall verkligen uppskattat. Bra att ha föräldrar:) Bra sömn är också så viktig. Tänk så mycket tid vi spenderar i sängen.
Ren lägenhet och nya sängkläder är det bästa man kan få en fredagkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0