Spara eller kasta?

Igår hade jag fullt upp hela dagen så jag var helt slut på kvällen och somnade på en gång. Jobbade först, for sedan på stan för att göra några ärenden. Därefter mötte jag en kompis på stan som jag tog en fika med. Vi for på stadsbibliotekets cafe som vi börjat ha nästan som stammis fik för de har så otroligt goda toastade mackor. Det vara jätte trevligt och det är så kul när något impulsivt händer. Efteråt tog jag och Kribba tag i arbetet i köket och rensa ut det på alla saker in till det ny renoverade rummet men vi passade även samtidigt på att rensa bort allt skräp man samlat på sig. Det känns ganska så skönt. Jag har speciellt samlat på mig små saker. Jag har svårt att kasta bort saker antingen för att jag tyker det kan vara bra och ha någon gång i framtiden eller för att det är minnen. Däremot har jag insett att man kan inte samla på sig en massa med saker för oftast har du i slut ändan ingen användning utav det ändå och skulle du ha det kan du ändå köpa nytt när du behöver det. För oftast tar det ändå bara onödig plats och samlar på sig damm. Man får även tänka på att saker blir omoderna eller rättare sagt man ändrar stil och smak med åren så de saker du sparat kanske du ändå inte vill använda om ett par år för då finns det ännu finare saker du har sett. Sedan tror jag sådant tär oftast på dem runt omkring dig som måste stå ut med alla dina saker och ditt samlande. Däremot kan man spara det allra nödvändigaste som betyder allra mest för dig, som minnen. Jag är inte riktigt färdig ännu men jag tycker det känns ganska skönt att rensa och slänga gamla onödiga saker och papper. Då får man gå igenom och se både vad man har och inte behöver längre. Man får mycket mer plats och allt är mycket lättare att städa och hålla ordning på. Så nu ska jag försöka sluta samla på mig en massa med skit och hålla ordning och reda på det jag har.
För det är också ganska roligt att shoppa och köpa nya saker*)

"När man talar om trollen" skolan som jag skrev om i förra inlägget kommer jag få fortsätta att jobba på ännu ett par veckor, två dagar i veckan, vad roligt:)

Vad roligt, min kära kuse har också skaffat sig en blogg, http://sweetchocolatgirl.blogg.se/. Gå gärna och kika in.
Det är så roligt när någon man känner skaffar sig en hemsida eller en blogg för då kan man lätt hålla sig uppdaterad om vad som händer i deras liv. Dessutom kan man även få lära känna dem bättre eftersom det blir ur ett annat perspektiv man ser dem än den vanliga sociala biten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0