fucking skräpmail

I dag blev det en kort dag på jobbet, bara en slöjdlektion för det var en massa annat på gång. Så jag hann rensa lite på min mail. Jag hade typ 1600 inlägg för att jag inte orkat ta tag och rensa inkorgen mer än några mail åt gången. Men hälften är också bara skit, alltså reklam som droppar in i mailen dagligen så det tar aldrig slut. Mitt eget fel också, jag brukade förrut jämnt vara med i en massa med tävlingar som också innebar att mottaga mail om erbjudanden och nyheter från olika företag och organisationer. Men inte mera, jag har insett hur lurad man oftast blir eller i alla fall hur mycket bortkastad tid och energi det tar utav en. Det är liten chans och vinna något (om man nu verkligen kan vinna något överhuvudtaget) och man själv blir bara bombarderad utav mail och telefonsamtal med erbjudande som oftast bara är skit-inget att ha ger bara en tunnare plånbok. Så nu har jag rensat i alla fall en del utav skräpet i min mailbox men ännu är det en del kvar att göra men det får bli lite senare. Men det känns himla skönt att få det gjort. Jag ska som jag sagt tidigare bli detta år bättre på att organisera och rensa mina saker, less på mitt eget kaos:)

Ps; däremot menar jag inte att jag aldrig kommer vara med i tävlingar eller ta del av erbjudande utan det kommer forsättningsvis handla mer om "kvalitet istället för kvantitet".

Efter utrensningen av mailen har jag vilat lite, var så sjukt trött i dag. Måste lära mig att lägga mig i tid på vardags kvällarna, fortfarande.
Därefter fortsatte jag dagen med mitt andra jobb, kontaktperson. Jag är kontaktperson åt en jätte go och snäll tjej i stan. Vi är som kompisar och vi hittar på något en gång i veckan. Vi försöker hitta på något roligt att göra men i dag tog vi det ganska lugnt och köpte hem pizza, såg lite tv och surrade. Det blir lite olika vad man gör men det känns inte alls som något jobb, det är jätte kul.
Nu ikväll har vi bara tvättid, duschat och nu sitter jag här. Kvällarna går fort. Tänkte hinna plocka undan lite och sy lite innan man måste sova.

Apropå pysslade lite förra veckan och förberede min årskurs treas nästa projekt i slöjden, rita och sy ett fantasidjur/figur. Så här ser mina produktexemplar ut :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0