Söndags ångest

Åså var det söndag igen. Hatar söndagar för då vet man det är måndag snart och med det börjar en ny vecka med jobb. Helgerna är alldeles för korta för dom går alldeles för fort. Hade man bara helg en dag extra så skulle det göra så mycket. För efter sista jobbdagen på fredagen har man bara kvällen och den kvällen är man oftast helt slut efter veckans slit så man orkar oftast inte göra så mycket. Sedan kommer lördagen och då sover man ut men det innebär också dagen blir mycket kortare men man behöver oftast också få sova ut den dagen för att ta igen sig och bli människa igen. Så på lördagen gör man det man känner för. Sedan kommer söndagen igen och därmed ångesten för måndagen så då är den dagen därmed förstörd. Men visst man tar sig i kragen i alla fall och gör det man inte hunnit under veckan och sedan börjar veckan igen med arbete.
Visst är jag deprimerande men jag tycker faktist att det är så och jag tror många kan nog hålla med mig på den biten. Tänk vad en dag extra helg skulle göra mycket. Jag tror vi skulle vara gladare och utvilade människor om det var så och med det även effektivare, flitigare, mer presterande och inte minst arbetsglada människor. Bara en dag extra, allt som behövs.

Så här flöt min lördag i alla fall, tog lite sovmorgon och fortsatte den med att softa lite. Gjorde lite frukost på sängen åt oss. Därefter fortsatte vi med målningen på vardagsrummet.





Sedan droppade min faster förbi och tog en kaffe. Vi hade ingenstans och sitta men jag hittade en ledig stol i köket åt henne och en liten pall åt mig så det ordnade sig ändå. Köket är fullt med kartonger från vardagrummet detsamma med resterande utrymmen. Så nu vet ni hur det är och leva när man renoverar, som i en kappsäck.

Därefter kände vi för att fira vardagsrummet lite och göra något trevligt som innebar att komma ut lite från kaoset och få en orsak att fräscha till sig lite. Efter lite uppfräschning så for vi och kollade de nya Sushi ställena i stan men det var tyvärr stängt så istället for vi på Harrys. Vi var jätte hungrig eftersom vi bara hade käkat en sen frukost så vi beställde in ganska så mycket mat och dricka. Lite för mycket men det var jätte gott fast vi orkade inte äta upp eller dricka allt. Så nästa gång ska vi bara beställa eftersom:) kan bli lite för mycket av det goda. Men det var i alla fall jätte trevligt och mysigt och himla skönt att bara få komma ut lite. Sedan gick vi lugnt hem och slockna direkt.







I dag målade Kribba det sista på vardagsrummet. Sedan har vi tagit in i alla fall möblerna i vardagsrummet. Så nu börjar det kännas som ett hem igen, så skönt. Saker som böcker, filmer och prydnader får vi vänta lite med för vi måste ännu lägga in nya lister i rummet. Det kan vi ännu inte göra själv så det ska vi få hjälp med till helgen.






Nu ska jag bara städa och plocka undan lite i de andra rummet så det blir lite hemtrevligt igen. Sen ska jag bara koppla av och se en film och käka lite godis.
Ha ni nu också en trevlig söndag kväll så bra det går i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0