Pengar och drömmar

Jaha, verkar som det inte blir något jobb i dag. Det är :( och :). Man vill ju både jobba för att få lön men det är också skönt att vara ledig ibland och ha sin frihet. Däremot om jag hade mycket pengar så skulle jag inte jobba, på ett bra tag i alla fall. Då skulle jag istället leva ett helt annat liv och fara ut och resa med min raring. Gärna jorden runt. Det finns ju en hel värld att upptäcka och utforska. Sedan skulle jag starta några egna företag och köpa några bostäder. Ett eget disco är min dröm. Älskar att gå ut på disco och dansa och ta ett par öl. Men mitt disco skulle vara något utöver det vanliga men mer än det vill jag inte utge nu och här. För kanske en dag,,det blir så:) Jaja, man måste ju få drömma. Vad vore livet utan det- jo, jäkla trist. 

 








En annan dröm jag har är att starta ett eget klädmärke och få designa egna kläder. Däremot sy skulle jag betala folk för, det är så mycket jobb och tidskrävande att det inte är roligt.
Jag är en person som vill prova på det mesta i livet, som att hoppa fallskärm, se alla länder, flyga ett plan, vara skådis, programledare m.m. Allt som verkar roligt för jag anser som sagt att "livet ska levas som ett härligt äventyr". Jag vill uppleva saker och ha lite äventyr i mitt liv. Jag vill inte leva ett vanligt "svensson liv" där man går till sitt tråkiga jobb, varje dag, samma tider, samma lön, har villa-tät intill grannen,  hund, barn och volvo. Det vore så himla trist att jag skulle inte vara lycklig. Det ska hända lite saker och varje dag ska inte vara den andra lik, i alla fall inte hela tiden. Jag menar nu inte att det är något fel på mitt så kallade "svennson liv", absolut inte. Jag ser inte ner på dem, de är säckert lyckliga och nöjda. Det är ett ganska bra liv, lugnt, skönt och tryggt. Man har det man behöver, det är många som inte har det i världen. Däremot tycker jag själv bara att ett sådant liv i längden för mig skulle vara det motsatta. Jag skulle bli uttråkad i längden och tycker det inte är mycket till liv för mig. Det är inte och leva livet. Det finns så mycket där ute att se och upptäcka, andra sätt att leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0