Alien och Predator



I början av helgen läste jag ut den sista av mina böcker jag bland annat fick i julklapp av raringen. Det är fristående böcker baserade på mina favoritfilmer Alien och Predator. Dom var riktigt bra och spännande. Extra kul och intressant läsning var det också för att det inte är samma handlingar som filmerna utan helt nya som bara är baserade på filmerna. Jag visste inte ens att det fanns böcker baserade på dessa filmer bara att det fanns serietidningar, vilket självklart var en jättekul överraskning och julklapp. Kribba är alltid så duktig på att hitta och fixa saker, speciellt presenter. Vilken tur att jag har han:) Dock måste jag säga jag är ganska duktig på att hitta bort tappade saker hemma. Jag hittar dem alltid, i alla fall andras saker:) Så vi kanske kompenserar varandra ganska bra, han är "fixarkillen" och jag "hittartjejen".
Måste säga böckerna finns dock inte översatt på svenska men det är engelska böcker så kan man engelska går det ju bra att läsa dem. Det har tagit mig lite längre tid att läsa dessa böcker än svenska böcker men jag ser det som bra träning på min engelska. Jag rekommenderar starkt dessa böcker för andra som är Alien eller/och Predators fans. Det finns också många fler att välja mellan. Det är bokförlaget dark horse som ger ut dem, www.darkhorse.com men nu vet jag att böckerna även finns i alla fall en del på Bokia åtminstonde i Umeå.
Nu vet jag i alla fall vad jag ska göra så fort jag får lön*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0