Renovering

Äntligen är mitt syrum färdigt. Men det skulle inte ha gått utan att kribbas snälla pappa har varit här i veckan och hjälpt oss. Inte heller utan Kribbas kompisar Wiktor och Andre. Vi är så tacksamma och glada för all hjälp och tips och råd vi har fått, det hade inte gått utan dem. Varken jag eller Kribba har renoverat tidigare så vi har mycket att lära oss ännu men nu vet vi i alla fall grunderna för hur man lägger golv och sätter upp tapeter.

Före:




Efter:
  


Före:




Efter:



Visst, blev det fint. Jag är jätte nöjd. Så kul att äntligen få inreda som man vill ha det istället för de hyreslägenheter jag haft tidigare som man fått nöja sig med den inredning som den har.

Däremot kan jag inte ta åt mig något av äran för arbetet som krävts. Jag tyvärr inte gjort något mer än lyssnat på råd men inte så att jag inte velat eller varit lat utom mera för att det räcker med att två personer jobbar. Mer är bara överflödigt, det är nog som man säger `ju fler kockar desto sämre soppa`. För annars gillar jag faktist att bygga och göra saker och vill därför också gärna hjälpa till och lära mig hur man även gör dessa saker. Fast det är förstås ännu gott om tid för det för vi har även kvar vardagsrummet, köket, hallen och sovrummet att renovera. Nästa helg ska vi ta och göra vardagsrummet med lite hjälp så vi får se hur det går. Kul och spännande är det i alla fall.

Igår firade jag och Kribba i alla fall det nya rummet med lite champagne. Man får ju ta en sak i taget och vara glad över det när det gäller renovering, så mycket har jag lärt mig. Det tar tid och oftast mer tid än man tror att renovera. Svårigheter och problem kommer i ens väg och oftast när man inte tror det. Detsamma gäller kostnaden*)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0