Tjejhelg,, och kanske lite förnyelse

Oj, vilken helg. Som jag nämnt kom min barndomsvän Mariah från Boden och hälsade på i helgen och vi har haft så kul. Det var ett tag sedan vi hade lite mer tid att umgås. Vi sågs senast under jullovet men då var det så mycket annat som hände att vi knappt hann umgås något på tu man hand så det var verkligen roligt att hon nu kunde komma ner en helg själv utan sällskap. Vi fick då äntligen en egen liten tjejhelg med tjejsnack, gamla minnen, relationer, kläder, smink och hår. Jag tror vi båda behövde det och komma bort från vardagens vanliga chargong.

I fredags gick vi en stund på stan och kollade lite affärer. Inte så mycket nytt för mig men desto roligare för Mia. Gu så trött vi var när vi kom hem till mig men skönt trött. Det var väl både shoppingen och veckans arbete som tog ut sin rätt. Kvällen tog vi det lugnt med lite godis och tjejsnack till teven. Somnade sedan som en stock. Tänk att det kan ibland vara så skönt att sova.

På lördagen for vi vidare och gick på lite fler affärer som bland annat på second hand affären Myrorna. Vi båda älskar second hand affärer för det är billigt, miljövänligt och innefattar oftast unika plagg och saker. Där hittade vi båda lite fynd. Vi hade även annars tur i helgen för alla butiker vi var in på hade rea i helgen, halva rea priset, jätte kul. Älskar sådant, det ska vara billigt och leva*)

Mina fynd



Myrorna och Hm, 25 kr




Kapp Ahl, 30 kr


Därefter for vi en stund till Mias bror som också flyttat hit. Han och hans tjej har köpt en bostadsrätt som även de har renoverat. Den var jätte fin och mysig. Jag tycker nu när man själv renoverar och ska inreda sin bostad så är det extra roligt att se andras hem för att få själv lite mer inspiration och förslag på vad man kan göra. Jag kollar även numera mycket inredningsprogram och tidningar. Detta är så himla roligt, att få skapa, bygga och inreda sitt egna hem.

Mia gjorde sin jätte goda maträtt till middag. Kyckling inlindat i skinka till ris och sallad. Det är jätte gott däremot får jag skämmas min gäst lagar maten men matlagning måste jag tyvärr säga inte riktigt är min grej. Jag kan göra några fåtal rätter men inte så mycket mer.

På kvällen drog vi ut på stan till cover club. Mycket folk och skitkul. Men först ägnade vi några timmar till tjejgöra alltså smink, hår, kläder och snack. Förfesten med förberedelser för en utekväll med tjejerna tycker jag är nästan det roligaste på kvällen. Då har vi tid för varandra och prata medans vi gör oss i ordning eller hjälper varandra att göra det. Vi färgade varandras hår. Mia fixade även det mesta på mig, håret, sminket och klädvalet. Hon är duktig på sådant och gillar det. Roligt också att få lite omväxling och förnyelse. Man själv är ofta så inrutat på sina vanor och rutiner att det ibland kan vara svårt att se nya och andra sätt man kan förbättra sig på. Det är lite tråkigt om man alltid har samma smink, frisyr och klädstil. Man blir blind för utveckling, mognad och förbättring. Då kanske man fastnar i en tidsperiod som ex. nittiotalets stil och mode. Tänk, vad hemskt om man nu på tjugohundratalet bara fortsätter i samma gamla spår som ex. nittiotalet.
Som jag nog har blivit, jag ser ganska detsamma ut som för tio år sedan. Det har då inte skett några större skillnader. Jag har ungefär samma frisyr, hårfärg, sminkning och klädstil. Det är när man tänker efter ganska sorgligt och trist. Så nu kanske det är på tiden att jag gör något åt det. Jag vill inte se detsamma ut igen om tio år i alla fall. Jag har funderat ett tag på på att färga håret mörkare röd men det har ännu inte blivit av. Vi får se. Jag har i alla fall börjat fundera på att göra lite förändringar nu under en period. Man börjar faktist bli äldre och vuxen nu, vare sig man vill eller inte.








Cover club







 


 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0