Stickcafe

Himla vad trevligt det var igår på stickcafet. Det är från början ett mysigt fik men det blev ännu mysigare och hemtrevligt när nästan alla satt och myste i sin fåtölj eller soffa med en stickning i handen. Jag blev så inspirerad, ingen gjorde något likt den andre. Det skapades i alla möjliga färger och garner. Det var allt från mysmössor, unika armband, barnkläder, halsdukar, koftor och säkert en del till, jag pratade inte med alla. Efter detta har jag blivit jätte sugen på att börja en hel del nya projekt. Vet bara inte vilket jag ska börja med, allt verkar så kul. Måste bara avsluta mitt pågående stickarbete (visar den sedan). Jag är så dålig på att avsluta arbeten men nu vill jag ändra trenden och få saker färdiga någon gång. Och man vill kunna använda arbetena man gjort. Jag tror jag har lite dåligt tålamod men blir lätt inspirerad och älskar att skapa nya saker så jag vill bara börja på nya arbeten hela tiden men får svårt att avsluta dem.

Igår fick min kompis Thusara som jag mötte upp på cafeet, ett par sockar och en mössa jag stickat till hennes son som är ett år. Mitt första stickade baby arbete däremot har jag bett henne att inte syna dem alltför nära*) Jag tycker fortfarande att det är mycket att lära om stickning men även att få in vanan till jämna maskor. Det är ju Fa* omöjligt.
Thusara kan själv sticka, vi gick slöjdprogrammet tillsammans och det var där vi lärde känna varandra men jag vellade göra något till hennes son. Hon själv stickar för tillfället en massa, nu var det en gullig slipover till pojken.



Nu tänker jag bara på garner och färger sedan gårdagen. Efter pågående arbete blir det nog först en mössa ändå, mönster kallad "årets mössa" med alpacka garn. Den såg så ruggigt mysig ut. 

                                                                                                                                                                                                                     
Kom och tänka på mina virkade pannband, extra breda jag gjorde för ett par månader sedan. Det skulle även vara roligt och göra något liknande fast som mössa.












Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej!

Ta chansen att under en inspirerande helg i natursköna Waxholm prova på grunderna i tvåändsstickning den 22-23 Maj!

Vi lär dig grunderna, och att sticka olika slags mönster med hjälp av grundmaskorna.

För mer info besök stickkurs.se

Sprid gärna detta till kreativa, intresserade och nyfikna människor på ditt stickcafé och till jobbet!



Medlemmar i sticka.org erhåller 10% rabatt på kursavgiften!



Varmt välkommen önskar

Agneta Byers

&

Marie-Louise Ullman

2010-03-05 @ 21:20:10
URL: http://www.stickkurs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0