oljemålning

Blev förra veckan så sugen på att börja måla igen. Så i fredags tog jag fram staffliet, oljefärgerna, penslarna och målade 1 1/2 timme. Därefter tog några färger slut och vi fick besök resten av helgen. Men i dag efter jobbet tog jag en skön promenad till stan och inhandla lite färg och penslar. Och först nu avslutade jag mitt målande för kvällen. Det är så härligt när man är mitt i en skapande period. Energin flödar i en och man vill knappt sluta förrän man är klar.




Besök, ja Kribbas föräldrar var här i helgen och var jätte snälla och hjälpte oss med renoveringen i sovrummet. Ja, det är vårt nästa projekt i lägenheten. Kribba och hans pappa har rivit ut garderoberna och lagt nytt golv. Ska som jag nog nämnt bli samma mörka trägolv i alla rum. Även garderoberna ska flyttas om och bytas ut. Nu ska vi själva bara i veckan spackla, måla tapeterna och taket och lägga nya lister så är även detta rum färdigt. Visar före och efter bilder därefter.

Nä, nu ska jag gå och äta något och slappa lite. Jobbdag även imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0