Energitjuvar

Är så trött på att andra människor påverkar oss så mycket. Det är som vissa människor tar energi utav oss och vi själva blir uttömda. Eller kanske bättre sagt de i alla fall påverkar och smittar av vårt humör med deras. Om de i vår omgivning eller någon som korsar våran väg som har en negativ inställning och humör för stunden blir vi påverkad utav det mer eller mindre. Vi själva kan bli dystra och negativa fast vi nyss var på bra humör. Det är verkligen tråkigt och jobbigt när folk har en negativ inställning och humör. Däremot finns det så klart även människor som kan påverka en positivt och fylla en med energi. Om de är glada så kan man själv bli smittad utav det och bli glad fast man inte var så särskilt pigg eller glad innan. Det är jätte härligt.
Men när det gäller negativ energi eller om man nu ska bara säga det finns känslor så är jag så trött på det. Att visa människor ska kunna påverka en annans liv så mycket. Det är inte rätt eller roligt att dem ska kunna sno ens energi och inte ger något tillbaka, jaa så kallade energitjuvar. Jag blir så arg och leds. Däremot tror jag vi alla kan vara energitjuvar ibland som när något tråkigt har hänt. Men mellan goda vänner som ställer upp för varandra tycker jag det är okej att vara energitjuv ibland. Men då hoppas jag man senare ger något tillbaka när man tagit igen sig. Att man både ger och tar i en vänskapsrelation är viktigt annars är det ingen riktig vän. 
I kväll är jag speciellt trött och leds därför jag mötte en så kallad energitjuv i dag som jag inte träffat förrut men vi började prata och bara genom hennes små sura inställning och humör för den lilla stund vi samtalade påverkade hon mig. Jag var på bra humör före vi pratat med varandra men direkt efter vårt möte var det som om all min glädje och energi rann ur mig. Jätte jobbigt. Självklart påverkar nog hur känslig man är som person om hur mycket man påverkas av andra människors inställningar och humör. Jag är nog ganska känslig så det är nog för mig lite extra jobbigt om hur mycket dem i min omgivning påverkar mitt humör.
Skulle vara jätte intressant och höra vad andra tycker om detta

Annars har vi på sistonde haft fullt upp hära. i fredags hjälpte vi Anna att flytta direkt efter kom kribbas föräldrar och hälsa på till tisdag. Vi har ätit och druckigt gott hela helgen men de ha även varit jätte snälla och hjälpt oss med en del av renoveringen.

Och imorgon kommer min kompis Maria från Boden och ska vara här hela helgen. Längtar så, det var länge sedan vi sist hade lite mer tid tillsammans. Jippi, blir lite útav en tjejhelg. Stackars raringen men han har ju sitt så han överlever nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0