Usch vilken dag

Helt okej men ändå inte.
Min dag blev förstörd när en kund på jobbet klagade över tidigare jobb som inte ens var mitt eller min arbetskamrats fel. Men så klart fick vi ta skiten. Vi vikarier. Typiskt. Inombords blev jag så arg och irriterad. Speciellt eftersom när jag varit där tidigare, ett fåtal gånger - gjort ett jäkligt bra jobb fast då var dem typiskt inte hemma. Försöker alltid göra mitt jobb bra och ordentligt. Jag vill vara stolt över det jag gör. Jag skiter i hur andra gör och lägger mig inte i utan kör mitt eget race. Det är ju mitt liv så det som räknas är ju vad jag själv gör.
Vet egentligen inte varför jag tar åt mig, borde inte,, men,, vart irriterad resten av dagen på grund av det. Blir så arg. Inte mitt fel. Sedan att man blev typ scannad resten av jobbet gjorde inte det bättre.
Resten av dagen har sedan flytit på som man kan veta, lite surt. När ett skitgrej korsar ens väg så kommer bara fler. El, nej kanske inte riktigt sanningsenligt,,man ser nog fler gupp som man annars inte ser när dagen är ljus:)
Är man i negativ stämning ser man också allt negativt. Tyvärr.

Raringen har i alla fall vart underbart gullig o lagat middag. En ny experimenterad rätt, laxgryta, potatis o sallad- vart jättegott. Följde även trötta mig på kiosken så jag fick inhandla lite tröstgodis. Känns lite bättre nu:)
Mys på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0