Sommar/extra jobb sökes



De senaste dagarna har jag bara suttit efter jobbet framför datorn och telefon för att söka sommar/extra jobb. Usch, det är så tufft där ute. Finns inte många relevanta jobb att söka. Inser man måste vara lite kreativ i sitt sökande för att finna något och lite framfusig. Om man nu förstås inte har kontakter, vilket är det alldeles bästa. Jag har sökt i alla möjliga jobbsajter och annonssidor men även sökt jobb som inte finns. Man får ringa eller maila cv till företag ifall det dyker upp något så kanske man är relevant. Huuvva, det är verkligen jobbigt. Gillar varken skriva personliga brev där man "skryter" om sig själv eller ringa och vara framfusig för och höra om möjliga framtida jobb. Skryta kanske låter lite fel men man måste i alla fall framhäva sig själv. Det är lite som jag hörde av någon annan att man måste sälja sig själv som en produkt. Varför skulle annars någon vilja anställa just dig bland alla andra sökande?!




Usch, det är verkligen inget roligt att "tigga" jobb. Sedan vilken tid det tar. Skriva och finslipa cv och personliga brev och inte för och tala om att hitta jobben. Om någon har några goda råd eller tips att ge tar jag gärna emot dem. Behöver all hjälp jag kan få.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0