På väg hem,,



Trist, nu är halloween över och därmed även helgen, suck. Nu är det bara resan hem till Umeå som väntar. Jobbigt, fem timmar på buss. Åhh, vad jag ångrar att jag inte tog bilen, så dum man kan vara. Tänkte i fredags att det var så dåligt väder, halt, blåsigt och det snöade dessutom tanken att köra hem i mörkret på söndagen alldeles själv kändes inte så lockande. Mestadels av vägen är också skog, inte en människa i närheten om något skulle hända. Usch, det kändes läskigt. Men nu i efterhand inser jag att det hade sparat mycket tid och frihet. I fredags fick jag vänta länge på bussen och nu ännu längre. Sedan att sitta fem timmar på bussen dessutom känns inte så lockande.
Men men som man bäddar får man ligga så det är väl lika bra att försöka göra det bästa av situationen. Har slängt med boken Snabba Cash av Jens Lapidus, en Kalle Anka pocket och den svarta stickningen som ska förhoppningsvis bli en mössa någon gång. Bara jag får den klar, är ju så kass på att avsluta arbeten. Men det vill jag bli bättre på, ska bli det. Så dålig ovana, den funkar inte så bra för en i livet.

Halloween helgen då? Jo, jätte kul och spännande. Mycket som har gjorts och hänt, roliga saker. Men jag är helt slut nu och vill bara hem till raringen. Även om jag haft kul och vill stanna längre saknar jag också "min familj". Därför berättar jag mer om helgen senare, då lägger jag även upp lite bilder:)

Nu ska jag bara äta, säga hej då till alla, köpa godis och hoppa på bussen.
Happy halloween
/ Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0