Jag är nog Susan i Desperate housewives,, mest i alla fall





Tv serien Desperate housewives är så bra. Det är en av mina favoritserier. Varför? Det är nog för att den serien har allt man kan tänka sig, glamour, romantik, drama, intriger och sist men inte minst karaktärernas personligheter som samspelar så bra. Självklart skulle det även inte funka utan de rätta skådespelarna till rollerna men eftersom dom är det så vill man inte missa ett avsnitt av serien. Den är, vad ska man säga,, underbar.

Gabrielle - är en föredetta modell som älskar vackra kläder, mode och pengar. Gabrielle låter ingen stampa på henne och hon vet vad hon ska göra för att få som hon vill.

Lynette- därremot är mer jordnära men otroligt tuff och stark (fast förstås hur skulle man annars orka ta hand om hennes busiga barn :) Dessutom är Lynette rolig för hon kan vara riktigt lurig ibland mot folk men mest sin familj för att få sin vilja igenom utan att de vet om det själv:)

Bree- är karaktären som lever och är perfekt i alla tillfällen eller i alla fall försöker göra det. Men som ni vet ingen kan leva perfekt.

Susan- ja vad ska jag säga. Hon är en trevlig, snäll men mänsklig karaktär. Men saker och ting går inte alltid som Susan önskar. Hon menar väl men det blir oftast fel, hon klantar sig eller rättare sagt har bara mycket otur.

Edie- är en vacker bitch kan man nog säga. Hon säger vad hon tycker. Men egentligen är Edie inte så kall och elak som alla tror.

Det som jag tror gör serien så intressant är att man kan förstå tjejerna och sätta sig in i deras roller till stor del. Jag tror de flesta tjejer kan nog hitta en karaktär som påminner en om en själv till viss del. Min karaktär måste jag nog säga är nog Susan. Hon menar väl men ofta blir det fel för att hon klantar till det eller kanske hon också bara har mycket otur. Precis som jag. Dessutom är Susan så mänsklig, hon kan vara lite nyfiken och vill få sin vilja igenom. Vilket också låter ganska likt mig :)
Jag tror även många som ser serien även mig själv kan ibland önska att deras liv vore som deras till viss del. Jag skulle inte ha något emot att se ut som Edie. Vara som Bree och ha det organiserat och välstädat hemma. Och uppföra mig perfekt i alla tillfällen. Jag skulle vilja äga Gabrielles charm och kläder. Ha Lynettes uppfinningsrikedom:) och styrka. Och ibland vara mänsklig som Susan.


Kommentarer
Postat av: marcusrcus

Min flickvänn nöter det där hela tiden..

Jag fattar inte vad det handlar om..



några tjejer som är rika?

:)

2008-11-23 @ 22:10:29
URL: http://mktbra.blogg.se/
Postat av: Me

Skrattar* Jag förstår.

Jag försökte förklara i bloggen :)men jag kanske inte var så bra på det.

Men ja, kanske man kan sammanfatta det så. Tjejer är de och de har väl ganska så gott om pengar. Har hus och bil i alla fall. Din förklaring är då mycket enklare än min, fasiken.



Fast då skulle jag förstås inte haft något att blogga om

2008-12-02 @ 23:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0