Usch, jag får rysningar

I dag hörde jag igen den nya reklamen för Philips. Varje gång jag hör den hoppar jag till och ryser i hela kroppen. Första gången jag hörde och såg reklamen förstod jag inte varför. När det sedan slog mig att bakgrundsljudet är min ringsignal till väckarklockan på min mobill. Den enda väckarklocka jag också använder. Jag hatar att kliva upp när man är trött men man måste ju till jobbet och annat även när man bara vill sova mer. Därför är det värsta ljud jag vet också ljudet till väckarklockan. Jag rycker alltid till när väckarklockan ringer på morgonen och avskyr detta vardagliga ljud varje gång för man vet vad det innebär- att det bara jävlar i mig är att kliva upp , vare sig du vill eller inte. Och allt du drömmer och önskar om just i denna stund är att få ligga kvar i din fantastiskt, underbara sköna säng som är det bästa köp du någonsin gjort och få sova ännu en stund eller allra helst tills du vaknar av dig själv.
Därför avskyr jag också som ni säkert kan förstå denna reklam och låt. Däremot är det egentligen inte alls något fel på reklamen eller låten eller deras fel på något sätt utan det är bara jag som förknippar det med en vardaglig rutin som jag avskyr.
När jag berättade om detta för min sambo gav han som förslag att jag skulle hitta en ringsignal som gör mig glad. Så det blir till en positiv rutinupplevelse med ett uppvaknande som får mig att känna dagen börjar jäkligt bra och kanske fortsätter så. Brukar i alla fall många gånger vara så:)
Ska prova det, så vi får se kanske jag till och med hoppar ur sängen av glädjeskutt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0