Back again

Nu äntligen har jag tagit mig tid och ork att skriva lite hära. Jag har tyvärr haft fullt upp och däremellan har jag varit förkyld vilket inneburit att jag känt mig såå trött och hängig att jag inte orkat sätta mig och skriva något. Så jag har inte glömt bort min blogg, som jag annars lätt kan göra när det gäller annat i livet:) ( fast inte när det gäller jobb eller annat viktigt, som tur är). Annars kan jag vara lite virrig:) Fast ska man läsa till filosofilärare hör det väl till*)

Jag har surfat en stund och kollat in lite andra bloggar. Jag har tyvärr ingen favorit. Det finns så otroligt många bloggar men man vet nästan inte var man ska börja eller sluta. Bara för några få bloggar är favoriter bland folket behöver man inte tycka detsamma. Däremot brukar jag ibland kolla in Linda, Natascha och Carolines blogg . Jag beundrar självständiga och vackra kvinnor. Det är inte så att jag dras till kvinnor utan jag önskar mer att jag såg ut som dem och var lika stark. Fast på mitt eget sätt. Jag gillar mig själv och min egen stil och det tycker jag man alltid ska göra. Det finns ju ingen annan som du. Du själv är orginalet och dåliga kopior är inget någon vill ha. Men däremot lite inspiration och förbättringar skulle jag inte ha något emot. Jag tycker även att man behöver eller att det i alla fall är nyttigt att ha starka och självständiga förebilder i livet för att få inspiration och styrka ifrån. Både för att åtminstonde försöka nå sina drömmar och mål i livet. Annars är Uma Thurman och Sigourney Weaver mina "idoler":) Förrutom att de har gjort toppen filmer med kvinnliga hjältar som karaktär så verkar de vara starka och självständiga människor.
Förresten om det är någon som har något bra tips på någon bra/intressant blogg hör gärna av er.

Nu ska ni får höra en skitbra låt min pojkvän hittade på youtube.



MGMT "Kids" video

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0