Ångest

Har lite jul och sömnångest. När det gäller julångesten handlar det som ni nog gissat redan, om julklappar. Vad man ska ge och vad man har råd med. Tyvärr går ofta de inte ihop. Man vill ju ge de "perfekta" presenterna. Något som de egentligen drömmer om och önskar. Men oftast kostar de klapparna mer än man själv kan drömma om:) Men tänk så härligt, att få chansen att ge de människor du älskar och värnar om mest dessa julklappar. Kanske det handlar om en Harley Davidson, en sportbil, en resa m.m. Så man får visa hur mycket man bryr sig och älskar dessa människor. Ja, jag vet att jag nog kommer få höra om sådant som att ,,det är tanken som räknas, pengar inte allt, behöver inte köpa kärlek, kan visa det på andra sätt osv. Det vet jag och jag håller med, till viss del. Jag tycker man kan visa omtanke och kärlek på flera sätt men ett av sätten är ändå att köpa det dom du bryr dig om önskar och behöver om du har råd. Annat är bara ren snålhet eller egoistiskt.

Min sömnångesten handlar om den tid jag går och lägger mig. Jag går och sover alldeles för sent för den tid jag måste kliva upp till jobbet på morgonen. Jag sover på vardagarna alldeles för lite. Jag känner mig många gånger som en zombie på jobbet. Allt går så sakta och allt som annars kan vara så roligt känns jobbigt och tungt. Jag har ett jätte roligt och givande jobb men det är jobbigt när man inte orkar glädjas åt det som man borde. Varje dag tänker jag att jag ska börja lägga mig tidigt och göra det till en vana men på kvällen blir det inte så. Min kropp vaknar alltid till på kvällen och det är så mycket annat jag vill göra. Och om jag någon gång lägger mig tidigt är jag så pigg att jag kan inte somna förrän min vanliga sovtid. Älskar annars att sova
Men ger inte upp, ska försöka imorgon igen, senast elva ska jag vara i säng, helst tio. Helsjukt-tidigt jag vet men å andra sidan att kliva upp strax efter sex på morgonen är också det.

Nä, nu börjar min sovtid närma sig så nu ska jag avsluta
och zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0